Automatyzacja naliczeń
System Lokale oferuje całkowitą automatyzację procesu naliczania zaliczek i późniejszego ich rozliczania na podstawie faktycznie poniesionych kosztów uwzględniając wszystkie zmiany w okresie naliczania i rozliczania zaliczek (zmiany właścicieli, zmiany parametrów lokali np. ilości osób, naliczanych ryczałtów, stanu posiadania lub wymiany urządzeń pomiarowych itp.). Naliczenie i zatwierdzenie opłat za dany miesiąc w programie jest bardzo proste i intuicyjne, po poprawnym wprowadzeniu świadczeń, parametrów, sposobów liczenia oraz cen ogranicza się w zasadzie do użycia trzech przycisków:
Wylicz stawkę – program przelicza zaliczkę na wybrany miesiąc na podstawie danych ustalonych w świadczeniach, parametrach, sposobach liczenia oraz taryfach.
Raporty – Na podstawie wygenerowanego raportu można sprawdzić czy wyliczone zaliczki są prawidłowe.
Zatwierdź miesiąc – Jeżeli wszystkie kwoty zaliczek się zgadzają można zatwierdzić opłaty na dany miesiąc (dzięki tej opcji zostaną wystawione dokumenty księgowe, a kwoty zaliczek pojawią się w rozrachunkach mieszkańców)
Warto zwrócić uwagę, że świadczenia, parametry (ilość osób, powierzchnia itp.), sposoby liczenia oraz ceny są zazwyczaj ustalane na początku pracy z programem i o ile żadne z wartości się nie zmieniają nie ma potrzeby ustalania ich co miesiąc, a proces naliczenia zaliczki naprawdę ogranicza się do użycia trzech przycisków.